dinsdag 19 februari 2013

VALENTINE'S DAY

VALENTIJNSDAG VOORBEREIDINGEN

Lieve meiden,
Het is inmiddels al Valentijnsdag geweest, maar ik heb dit jaar een heel leuk ideetje gekregen: ik heb niets gedaan voor mijn geheime crush, maar wel voor mijn vriendinnetjes en familie. Ze vonden het allemaal superleuk, maar het nadeel was natuurlijk dat ik echt heel veel moest maken. Omdat ze van niks wisten, waren hun reacties nog leuker !
Ik wilde natuurlijk iets maken met hartjes, maar de kosten moesten niet de pan uit rijzen, aangezien het voor 16 (!) personen is.
Wat heb ik gedaan en wat heb ik gebruikt?
Benodigdheden:
- piepschuimen hartje (4x per pakje) Xenos 0.99
- breinaald punt 3 (2x per pakje) Euroland 1.00
- cadeaupapier Euroland 1.00
- hobbylijm Albert Heijn
- watervaste stift Action 
de benodigdheden



















 
het resultaat!


  













Stap 1 
Het piepschuimen hartje beplak je met cadeaupapier, dit is overal te koop. Ik heb voor een vrolijk en roze patroontje gekozen, maar alles is mogelijk. Omdat een hartje allerlei rondingen heeft, moet je het papier in stukjes scheuren. Ik kan je echt aanraden dit te scheuren, dit geeft een mooier effect dan knippen. Je lijmt OVER het stukje papier heen, ipv er lijm onder te doen. Beplak alleen nog maar de ene helft van het hartje. Je moet het wel uitsmeren, dit kan met een speciaal kwastje, met je vingers of met een dop die een schrapertje heeft, zoals die van de Albert Heijn. Je plakt gewoon stukjes naast elkaar en over elkaar heen, net als bij een collage. Laat wel in het midden van de onderkant een klein stukje over, hier komt straks de breinaald in.



Stap 2
Nu de ene helft helemaal droog is (ong. 15 min), kun je aan de andere kant beginnen. Ik heb eerst de ene en daarna de andere helft gedaan, omdat het anders zo'n smeerboel wordt ! Zorg dat je handen weer lijmvrij zijn als je aan de andere kant begint. Je doet nu precies hetzelfde als bij stap 1.

Stap 3
Als alles helemaal droog is, schrijf je de naam van degene voor wie het bedoeld is, op met watervaste stift. Je kunt natuurlijk alle kleurtjes gebruiken, maar ik heb rood en zwart gebruikt om een beetje in de Valentijnssfeer te blijven.

Stap 4
Het hartje heeft nu alleen nog een standaard nodig, zodat het leuk op een bureau kan staan bijvoorbeeld. De breinaalden waren ook nog eens in de uitverkoop bij Euroland, dus ze waren heel goedkoop. Echte breinaalden zijn natuurlijk niet buigbaar, maar dit is nou niet echt een goede kwaliteit. Ik heb breinaalden van punt 3 (dit duidt de dikte van de naald aan) gebruikt, zo zijn ze buigbaar, maar wel mooi stabiel. Het is leuk om een twist in de standaard te maken.



Stap 5
De scherpe punt van de breinaald steek je in het midden van het onderste puntje van het hartje. Dit is het stukje wat je, als het goed is, open hebt gelaten. Zo kan de naald er makkelijker in. Ik heb de breinaald er ongeveer 6 cm in geschoven, zodat 'ie stevig vast zit. Nu is je superlieve hartjesstandaard klaar !
 

Deze DIY is natuurlijk niet alleen te doen voor Valentijnsdag. Je kunt het elk moment van het jaar aan iemand geven, want elke dag zou een dag vol liefde moeten zijn. Het is gewoon een lief gebaar, en dat waardeert iedereen !
Laat me weten wat je ervan vindt en veel succes met het maken !
Kusjes, Cheyenne <3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je mening achter :)